نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
1978
-
الف
+

هنر صنایع دستی ایران در نمایشگاه فلورانس ۲۰۱۸

سرپرست معاونت صنایع دستی ایران از مشارکت هنرمندان این کشور در نمایشگاه فلورانس 2018 خبر داد.

«پویا محمودیان» سرپرست معاونت صنایع‌دستی و هنرهای سنتی ایران از حضور و مشارکت هنرمندان و فعالان صنایع‌دستی این کشور در هشتاد و دومین دوره از نمایشگاه بین‌المللی صنایع‌دستی و هدایا فلورانس که از تاریخ 1 تا 10 اردیبهشت‌/ثور سال جاری برگزار می شود، خبر داد.

به گزارش آی فیلم2 به نقل از روابط‌ عمومي سازمان ميراث‌ فرهنگي ایران، این دوره از نمایشگاه با مشارکت بیش از 50 کشور مختلف از پنج قاره جهان در قلعه تاریخی فورتتسا دا باسو در شهر فلورانس ایتالیا برگزار خواهد شد.

این نمایشگاه با بخش‌های متنوعی چون صنایع‌دستی، هدایا، دکوراسیون داخلی، غذاهای سنتی و سوغات در یک ساختمان اصلی سه‌طبقه که دارای هفت سالن کوچک و بزرگ است به معرفی دست‌ساخته‌های هنری هنرمندان کشورهای مختلف در قدیمی‌ترین فستیوال جهانی صنایع‌دستی و هدایا به رقابت و هنرنمایی خواهند پرداخت.

معاونت صنایع‌دستی سازمان نیز با همکاری و مشارکت کانون جهان‌گردی و اتومبیل‌رانی به‌عنوان مجری این نمایشگاه در مساحتی بالغ‌بر 110 مترمربع به‌صورت چهارطرف باز در سالن بین‌المللی نمایشگاهی واقع در ساختمان اصلی مرکز نمایشگاه‌های فلورانس نسبت به مشارکت هنرمندان، صادرکنندگان و فعالان حوزه صنایع‌دستی کشور اقدام کرده است.

سرپرست معاونت صنایع‌دستی ایران اعلام کرد: «در این دوره از نمایشگاه 27 نفر از هنرمندان و فعالان اعزامی در رشته‌های گلیم، زیورآلات سنتی، سنگ‌های قیمتی و نیمه‌قیمتی، سفال و سرامیک، معرق چوب، شیشه، ظروف مسی، قلم‌زنی، فیروزه‌کوبی، صنایع‌دستی دریایی، رودوزی‌های سنتی، سراجی سنتی، تولیدات مسی و... از استان‌های/ولایت های تهران، همدان، هرمزگان، البرز، خراسان رضوی، کرمانشاه، خوزستان و گلستان در کنار هنرمندان کشورهای مختلف با عرضه محصولات صنایع‌دستی و تولید زنه آثار به رقابت و هنرنمایی می‌پردازند.»

ف ا / ن ذ

نظر شما
ارسال نظر